Monday, February 20, 2012

AKTIVITI-AKTIVITI YANG DIJALANKAN OLEH LYNA KRAF KREATIF

Lyna Kraf Kreatif menawarkan kelas untuk berlajar membuat kraftangan. Peserta-peserta yang mengikut kelas ini akan diajar dengan berbagai-bagai jenis produk kraftangan mengikut sukatan pelajaran kraf yang telah ditetapkan.

Peserta yang mahir akan diberi peluang untuk mendapatkan  Sijil  SKM Tahap 1-3 mengikut bidang kraf yang mereka  belajar.

Disamping itu juga peserta dapat menambahkan ilmu pengetahuan dengan mengikuti aktiviti-aktiviti yang dijalankan dikelas seperti  ko- kurukulum, ceramah kesihatan dan agama serta lawatan sambil belajar dipusat kraftangan di Malaysia.

Peserta juga diajar bagaimana berniaga melalui  Internet serta membina Laman Blog mereka sendiri. Dengan cara ini mereka dapat memasarkan produk-produk mereka,  sesuai dengan kehendak semasa.

Pelangan  yang dihormati dipelawa untuk mengikuti kelas yang ditawarkan . Ini kerana banyak manfaatnya yang boleh didapati. Sebagai bonus peserta akan diberi  cenderahati daripada tenaga pengajar sebagai menghargai  komitmen peserta.

Belajar  mengukir  buah  tembikai
Ceramah  Agama
Demontrasi  Masakan
Pertandingan  memasak  Bubur  Asyuroo

Bacaan  Yassin




Pertandingan  Aspek  Wanita

 Pertandingan  membuat  Kerongsang daripada Kristal/manik
di RTC  Gopeng  17.02.12

 lawatan  ke  bengkel  kraf   Produk daripada
Daun  Getah  Selama Taiping


peserta  sedang  asyik  membuat  rantai tangan  kristal



ADUN  Ulu Kinta  dijemput untuk sama-sama  membuat
 demo masakan



Peserta  Jahitan  SKM Tahap 1  sedang asyik
 membuat  gelang  daripada  kristal
















2 comments: